پری رویاها

پری رویاها

رنگ میزنم هوا را به رنگ نفسهایت..زندگی جاریست تا که هستی
پری رویاها

پری رویاها

رنگ میزنم هوا را به رنگ نفسهایت..زندگی جاریست تا که هستی

268

گفتی که رفته رفته چو عمر آیمت به سر
عمرم ز دیر آمدنت،
 رفته رفته 

ر ف ت...



محتشم کاشانی

267

کاش خوب نگاهش می کردم

چشم هایش را به یاد ندارم

و رنگ صدایش را

کاش خوب گوش می کردم.

من از تمام او

دست کوچکش را به خاطر می آورم

آن پرنده سفید را

که بی تاب رفتن بود

دستم را که باز کردم

برای همیشه پرید…


رسول یونان

266

بگذار ندانند که رگبارِ گریه‌های من،

از کجای آسمان آب می‌خورد!

ولی می‌خواهم تو بدانی! گُلم!

می‌خواهم تو بدانی!


پدر بزرگم همیشه می‌گفت

وقتی شبانه به کابوسِ بی نورِ کوچه می‌روی،

برای فرار از زوایای ترس

آوازی را زمزمه کن!

من همه برای پُر کردنِ این خلوتِ خالی ترانه می‌خوانم!

برای تاراندنِ ترس!

به خدا از این کوچه‌های بی سلام،

از این آسمانِ بی کبوتر می‌ترسم!


بام‌ها را ببین!

دیگر کسی بادبادک نمی‌سازد!

در دامنه‌ی دست کودکان،

تیر و کمان حرف ِ اول را می‌زند!

می‌ترسم از هزاره‌ای دیگر،

نسلِ گل‌های سرخ منقرض شده باشد!

می‌ترسم نوه‌های این ماهیِ سرخ هم

با خیال رسیدن به دریا،

دورِ حصارِ همین حوضِ نیمه پُر

بچرخند و ُ

پیر شوند و ُ

بمیرند! …


یغما گلرویی


م

265

ایـــن روزهـــآ احســـآس می کنــــــم وقتـــی مـــی نویســـم


خدآ چشمهـــآیش رآ مـــی گیـــرد...


وقتـــی مـــی خـــــوآنــــم


گوشهـــآیش رآ...



صـــادقـــآنـــه بگــــویــــم،فکــــر مـــی کنـــم


خــــدآ هــــم از ســـادگـــی مـــن


و حـــرفهـــآی تکـــرآری ام


خستـــه شــــده استـــ !!!



پ.ن:

هنوز هستی خدا؟

یا گمم کردی؟

من گمت نکردم خدا جون

ولی گم شدم 

دوباره پیدام میکنی؟

رد چشامو بگیر رد اشکامو..

خیلی دور نیستم ازت..




264

گــردو از گــردی،

گــردو شــد!


لابــد ابــرو هــم از ابــری،

ابــرو!


بیهــوده نیســت کــه همیشــه خیســی،

چشــم مــن . . .



جواد نوروزی



م

263

جــدی چــه مفهــوم عظیمــی،
پشــت ایــن جملــه، پنهــان اســت!

آیــا میــان آن همــه اتفــاق،
مــن از ســر اتفــاق، زنــده ام هنــوز؟!


 سید علی صالحی

262

حکــایــت مــا،

حکــایــت آن گنــدمــزاری ســت

کــه ســر بــر شــانــه آسیــابــان گــذاشــت؛

بــرای گفتــن دردهــایــش . . .



احسان افشار


م